martes, 30 de noviembre de 2010

Apelsin och kanell...

...doftar den här julklänningen. En vän till mig har beställt till sin lilla söta Mia, och jag hoppas att den passar. Hon fick välja bland tygerna, och jag tycker att hon var sååå rätt. Jag älskar det, har varit så rädd om denna fina bit som är oanvänd och hittades på en loppis för ett år sen, men sen dess hade jag inget hjärta för att klippa i, det är så med visa tyger, men nu har de kommit sin tid.


 Och så vill jag tacka den underbara Fredrikke, från Kort och somn, som jag kallar superFredde, för min fina vinst, jag vann tröst priset hos henne, och fick hemma en tidig och ursnygg julklapp. Stort tack och klem till Norge!

Massa fina julklänningar på bordet, alla beställningar av vänner, som uppskattar det jag gör, och därför är det extraroligt! För mig är tyg bara tyg, och pengar ingenting, men när klänningar får ett par ben och springer glada med massa färger, är jag gladare och stoltare än nånsing!!!

10 comentarios:

Lilla Anka dijo...

Ååå så fin klänning och vilket tyg! Jag förstår om du har varit försiktig med att klippa i det! Men visst är det roligt när kläderna får ben!?
Kul också för dig att du har beställningar på gång! Kram Annica

TRI o MAR dijo...

Helt underbar! Får lite barndomsminnen när jag ser den. Tror nog att vi hade sådana gardiner eller köksduk när jag var liten :-)

SiriR dijo...

Fantastisk søt kjole Aleisa:) Sikker på den lille mottageren blir superglad for denne!

Tale dijo...

Nydelig kjole! Det stoffet var fantastisk.

TRI o MAR dijo...

Tack själv Aleisa! Dina ord värmer alltid :-)
Jag tar gärna emot det du lovade tidigare, vet precis hur det är när man har mycket runt sig.
Tror du jag blev förvånad när jag såg att jag vunnit?? Jag vinner ALDRIG någonting, så dettta var min första vinst, kul!

katta dijo...

Åh vilken snygg klänning, helt underbart tyg. Så roligt med beställningar, kan bara tänka mig hur fina alla småtjejer kommer att vara:)

JuMel dijo...

Så söt klänning!

grønn dijo...

For en herlig kjole!! Knallfin!

Anónimo dijo...

Fantastisk stoff og perfekt til akkurat den modellen!

Kort og Søm dijo...

Så bra du likte den...*smiler*..
Kjempe fin kjole du har sydd, fantastisk stoff!
Klem Fredrikke :O)