Mostrando entradas con la etiqueta paket. Mostrar todas las entradas
Mostrando entradas con la etiqueta paket. Mostrar todas las entradas

lunes, 22 de agosto de 2011

Bästa paket...

...som damp på min brevlådan var det Bizens gratulation för mina redan fyllda 40 år. Tack snälla, söta du, för allt fint jag fick av dig. Jag uppskattar såklart presenten men mest din ärliga vänskap, sen att det luktade sååå fint där inne, att du stickade så söta strumpor och att du tänkte på mig till den lilla minsta, när du skickar min favvo designers fina antecknings bok och smått och gott, gör mig bara smälta i hjärtat. Åh, jag älskar att få paket, och att skicka med! Det vet ni redan!


 Lilla idéboken som är redan i väskan.

Gudrun som bäst!

Strumporna åkte på direkt så en annan dag fota jag dem,
men kolla in i hennes blogg för hon är ju bäst på allt hon gör.
Tack Birgitt för det fina paketet, och ett stort kram på dig!

miércoles, 25 de mayo de 2011

Syskonmatch på middsommaren?

 Stora syster har redan fått en Flora tunika, och så ville mamma att lillebror skulle ha en randig skjorta men blommiga detljer i samma tyg. Tog några dagar men jag har till sist gjort det på mitt sätt.

Solig eftermidag på Steverlynck idag. Skjortan var ute några minuter på dockan utanför butiken och vid 3 kom någon och frågade om det var till salu, så det verkar som pojkar ska ha blommor, i en snart framtid, NOT BAD AT ALL! Mera unisex och flower power till dem!

 Här ser ni sjkortan i närbild. Måste tacka Annica, från Lillaanka, för hjälpen med infodringen, och mer än det för trevligaste besök, jag tror vi måste ha syjunta en gång i månaden, Annica! Ja och shopingrunda med!

martes, 10 de mayo de 2011

Bambi tack!

Johanna Högdahl från Peaceofjunkit gör världens sötaste bambisar och ugglor, och jag tror på att hon kan göra vad som helst! Ni skulle se de på riktigt, så söta, så välsydda och så mycket kärlek syns hon har lagt på! Nu har jag haft tur att hon föll för mina Flora tunikor, så vi har bytt mot varandra, kärlek mot kärlek. Tack snälla du! Vi är faktiskt nöjda, hoppas ni blir också det! Istället för en bamsekram så får du en bambikram!
Så har jag också föll för de senaste bloggtrendar. Här är napphållarma a la made by mama, fast jag tror jag gör inte mera, de finns på affärerna och stora kedjor, billiga iaf. Det är inte sådär roligt att göra något sånt, vem ska betala för dem? Men jag kunde inte låta bli att göra en med fina babuskor från Japan.


Traktorbandet är hur söt som helst med! Vill ni ha fina band och material till det här pyssel, skriv en mejl till Agneta Olofsson, eller kika in i hennes fina store, jag har tyvärr inte kunna hålla mig till klöverna heller!. Farligt men harligt, så är det med Mrs BAO.

viernes, 6 de mayo de 2011

Nu är det tjolahopp i sybloggvärlden

Jag är helt emot att alla ska sy samma grejer i samma tyger för då försvinner helt enkel det unika, men med det här fina tyget, så måste man såklart göra undantag. Fiskarmönster föddes länge sen i Norden, och alla har älskat det. Lilofantdesign har tryck sitt eget version i jersey och vi håller på att sy alla i samma tyg, men förhoppningvisst kommer vi att se många varianter och nya roliga kreationer. Jag vill göra något unik, men jag har inte haft modet att klippa ännu i tyget, så jag gjorde en mössa (inte alls unik) till en söt liten Ludde som ska få paket snart. Jag måste länka till Pumpalot, Fruylva och Karinottilia som har sytt jättesöta klänningar, cardigan och byxor i tyget, love it!

miércoles, 4 de mayo de 2011

Pippi- och retroälskare, here we go!

Oj vad jag blev glad!!!. Posten kom med underverk från två underbara bloggare, och det var alldeles för mycket så jag nästan fick en hjärtinfart på ICAMAXI, lovar, hihihi.
Låter bilderna talar för sig själv! Vad skulle ni göra om:

Peace of Junkit skickar dig dessa?



Lilofantdesign skickar dig detta?


Jag måste återhämta mig av nostalgin och starka retrokänslor och skriva sen om det. Sorry but im happy!

My heart is beating for seventhies today!

viernes, 15 de abril de 2011

Syskon in love...


 Idag har jag bara tagit det "easy" på syfronten. Sydde två olika syskon beställningar. Ett par pojktvillingar som är bara fyra månnader gammal ska få turkosmolnpaket, mamman till de ska ha den randiga rmössan. Lite hakklappar ska också killarna få, för de har precis börjat med mat, och sen är det en lille bror och en stora syster som ska få rosa/grön molnmössorna.



















På sondagen är det spännande i Skåne, kommer inte misnt än Dalai Lama till LUND, men allt är slutsålt så jag kan inte se på honom. Min lilla Dalila, med några månnader på nacken, träffade för 3 år sedan, de snälla budistiska munkar från Tibet i en annan arrangerade aktivitet av samma stadsmuseét. Tiden går fort, alltså, jättefort!
SISTA MINUTEN CHANS: JAG SKA SE PÅ DALAI LAMA! WOW, KAN INTE TRO ATT DET ÄR SANT!

martes, 16 de marzo de 2010

Grattis-hälsning till en ny sy-baby


Jag har inte sytt på länge, en del av min kris handlar om att jag har så mycket tyg så jag tappar lust att välja och skapa. Så roligt är det när man hör att en ny baby ska komma till världen så man får lust direkt att skicka nåt. Fangoria som har bloggen LillSpooky berättade länge sen att hon skulle få en bebis, på den tiden visste vi ingenting om könet, men då lovade jag: Är det en flicka så vill jag sy åt henne! Och det blev flicka, och då gick jag direkt och vålde ett sommarängstyg. Modellen är den klasiska förkläde men gamla spetsar nere och det behövs inte mer. jag skickade lite tyg så mamman som syr så fint kan göra nåt annat med det. Jag älskar att skicka sådana överräskningar och att bli av det jag har så mycket. Snart tommar jag mitt tygskåp på det enkla sättet.
Tack snälla du Hanna för jag fick sy åt din lilla solstrålen. och grattis igen!

viernes, 11 de septiembre de 2009

Paket från Norge. Kulaste Bukser från CILIPUS

På min brevlåda låg igår en härlig paket från Norge, snälla Cecilie från Cilipus hade skickat oss kulaste bukser, hennes egna designade byxor, som jag har älskat från första ögonkast. Vi fick två likadana, lilla syster vill inte idag prova dem, men stora syster tog de direkt och ska ha de på sig hela dag. Vi ska till stan och ha en helg promenad genom.

Enligt mig, det finns inte finare och kulare byxor till tjejer eller pojkar, så söta, äkta unisex, så retro man kan vara!!!. Hon har så många beställningar och de säljes på butik, det är inte alls konstig, byxorna är superfina och i verkligheten, när man ser dem, man kan inte låt det vara, man måste bara säga direkt: jag vill oxå ha såna!

Tusan tusan tack, snälla Cecilie, CILIPUS BUKSER är BÄSTA!!!!!!!!






viernes, 28 de agosto de 2009

And the winner is...................................

Ja, nu är tävlingen avgjord och en vinnare har dragits. Jag började på att samla alla som ville vara med, och det var många. Tack snälla ni alla som deltagade, det var jätteskoj med detta, och är sugen på en tävling till, snart!!!! De som skrivit på spanska vad superduktiga, är imponerat av det. Jag vinner aldrig, men älskar tävlingar, så har tänkt mig flera.

Sen var nån annan som stoppadehanden i , min man, han tyckte det var spännande, hihihi, och så kom ut den här........ Stor grattis till vinnaren, hon är inte alls i Sverige tror jag, läste på hennes blog att hon solar sig i Cipern, och var nästan den sista som anmallde sig, men man kan säga att hon har verkligen tur. Så om du läser detta, eller nån känner henne, berätta detta och då får hon mejla adressen till argcub@hotmail.com.


miércoles, 26 de agosto de 2009

PIf igen!!!!!!

Jag är med på en PIF på:http://appelpappeldesign.blogspot.com/


Vill du också få vänta på paket?De tre första som antecknar sig för min PIF genom att lämna en kommentar kommer att få en handgjord present av mig inom ett år. Vad det blir och när den kommer vet jag inte, men inom 365 dagar skall du få något.
Villkoret är att du lovar samma sak på din blogg, dvs att skicka något hemgjort till tre personer-Pay It Forward!****PAY IT FORWARD"I will send a handmade gift to the first 3 people who leave a comment on my blog requesting to join this PIF exchange. I don't know what that gift will be yet and you may not receive it tomorrow or next week, but you will receive it within 365 days, that is my promise! The only thing you have to do in return is pay it forward by making the same promise on your blog.Gör så här:

1. Lämna en kommentar under detta inlägg och mejla mig din adress på argcub@hotmail.com Lämna också lite uppgifter om eventuella barn och storlekar osv. som kan vara bra för mig att veta.

De tre första kommentarerna är med i PIF:en och får en present av mig inom 365 dagar.

2. Gör samma sak på din egen blogg!

Heimlaga in aktion















För några dagar sen, fick jag en underbar paket, innehållning var en Heimlaga otrolig fin jacka, som jag har aldrig nånsing sett innan nånting vackrare. Bilder gör inte rättvis själva jackan, men jag hade lovat Anikka att visa det när fröken hade humör. Heimlaga butiken är full med godis, och nu vill jag bara köpa nya sockor till hela familjen som Anna har gjord.

viernes, 21 de agosto de 2009

En kjol och en klänning har jag gjord idag

Klänningen och kjolen är i strl 86, och kjolen skal åka hemifrån till en hemlig destination, man kan säga att nån har blivit PIFat. :0)


Tusan tack!!!!

NU måste jag gå vidare, och tackar för en underbar present, jag fick den vackraste och välsytt jacka jag har sett. Anmällde mig till hennes PIF, och har varit en överräskning, den är så fint, som en dröm. Snälla Anika, du är så duktig och generös, det finns eller jag hittar inte ord för att tacka detta.
Dina Heimlaga kläder är helt otroliga vackra och unika, du har inte varit riktig upskattat på den marknad i hemstadn, fattar inte alls!!!!!!!, men det kommer! Jag vet att jag har rätt. Bara kika inn i hennes webbutik, om ni vill se mera. I alla fall har dina barn världens bästa mamma som syr som på himlet.





viernes, 7 de agosto de 2009

Veckans byte, kaninbyxor

Och denna vecka bodde jag spela Lotto, för då kunde jag säker vinna, jag har en sånt tur! Tänk på att jag har fått en supersöt väska till min kammera, och nu dessa byxorna i supersöt turkos kanintyg från JNY, kanon!
De är gjorda av Anna från Od Andulky. jag hade fasnat för hennes tights länge sen, och frågade om hon hade lust att göra en byte med mig, och det ville hon garna! Nu har skickat jag iväg hennes paket och väntar för att se om hon gillar innehållning, hoppas det!
Så länge bjuder på live: Dalila i sina söta od andulki byxor. Tack snälla Anna för denna gång!




jueves, 6 de agosto de 2009

SuperFredikke

Titta så fint är detta som jag har fått! Well den har inte änn kommit från Norge, men hon har skickat. Kontaktade henne på en vecka sen och berättade att hade en kamera utan fodral. Ville att hon skulle göra nåt sånt till mig, och gett frihand för det. Och detta blev resultatet.
Egentligen den här sybloggare är en ricktig supermaskin, så snabb och kreativ, själv kan hon allt, sy fina kläder, brodera, skapa underbara väskor och ursötta proffsiga kort, när det gäller om att skräppa, så är hon bäst!. Det är jo inte konstig att hon har tusan bestälningar, hon är rastlös.
Tusan tack snälla Fredikke, från Kort og Som. Hoppas jag nån gång kan ge dig tillbaka nåt gjord av mig och det kunde vara lika fint.

MIn miniswap har säker kommit

Ja, det måste det, för posten är jo snabb i Sverige, men min kompis varit semester borta, så hon har inte hör av sig. Detta skickade jag till PUMPALOT. Och det hon tycke om kan ni läsa här.
Tyvärr hade jag inte så många pojktyg, faktisk inga, men detta kan vara kul att göra kalsonger, pyjamas, eller linne, mujk och skön är det. Och en mönster från burda med västar till hela familjen.

martes, 21 de julio de 2009

MiniSWAP (fått och skickat, vad kul!!!!!)

Idag har landat en paket på lådan, och den hade ingen avsändare, men inne var en jättefin tyg, och en enkel och fin mönster, som kommer att provas snart. Så kul!!!!!!,

Tusan tack min hemlis för en underbar present. Kommer jag att veta vem du är?

Och nu har jag pakat fardig till min swapkompis, fast ska inte avslöja nånting alls tills hon hade fått det. Hoppas du gillar det, hade svar med dig eftersom du har pojkar, och jag köper bara flickiga grejer, men jag tror jag har lyckat.

UPDATE : så lustig! :0) min hemlis och jag skickade till varandra, jag var hennes hemlis och hon var min. TUSAN tack PUMPALOT