viernes, 18 de febrero de 2011

Virkar men vet inte vad...

  












...ha-ha. Jag är så besviken av mig och det med virkerin. Jag har köpt virknållar i massor, amigurumiböcker, och så vidare. Efter allt försökt i månader tröttnar jag på dem och ger bort. Men nu är mina två tjejer sjuka och maskinerna är inte hemma så jag virkar, eller jag försöker med några youtube tutorialer på engelska. Jag är glad att jag fått till (åtmisntone!) den magiska ringen. men sen kan jag inte mycket mer, LOL. Detta skulle vara en kokosbulle men tror jag bestämt att det ska bli en hat till en av barnens minidockor. Jag är så envis och vill, men....Varför kan jag inte virka?

8 comentarios:

Miiaoo dijo...

Jag tror att du och jag är ungefär lika duktiga på att virka, lite sådär halvbra.. Fast du är nog envisare än jag. Ge inte upp! Det blir en kokosbulle till sist! Keep on trying! =o)

MADE BY K dijo...

Ett litet tips kan vara att börja med något enkelt och lite grövre garn och virknål.
T.ex mössor eller enkla grytlappar.

Ha en fin kväll!!

LustigLinda dijo...

hi hi, jag tycker mössan blev jättesöt!

Freezer dijo...

Din kokosboll blev i alla fall godare...

Kort og Søm dijo...

Jeg kan absolutt ikke hekle...har prøvd, men det ligger nok ikke til meg...*ler*..
God helg :O)

Lilla Anka dijo...

Hej! Vilken söt hatt!!! Jag är inte heller så bra på att virka, åtminstone inte figurer. Jag försöker virka mormorsrutor och andra rutor. Jag är ledig nästa vecka, jag kan komma och virka med dig om du vill!?
Kram, Annica!

retrostuff dijo...

Precis! Barbiemössor är vad det alltid blir ;).

Ozas Pysselverkstad dijo...

Kanske för att du är fantastisk på att sy !! Eller så har du samma problem som jag dvs att man vill kunna allt på en gång utan att behöva öva..