martes, 27 de septiembre de 2011

Still in action...

Denna helgen har jag tillbringat min tid inomhus. I ovanliga 20 grader, valde jag att stå på Inzpira, en blandning av hantverk och skrapbokmässa som ägde rum på Sundspärlan i Helsingborg. Vi sålde inte så bra, med jag kan säga att de som stodde brevidd oss, var utan tvekan det allra bästa. Det är så underbart att träffa så  många folk som jobbar med sina egna händer, så duktiga och snälla hantverkare och konstnäre på en gång! Vi knott kontakter, byt kort och annat, bjod oss på snack, tröst och chocklad. Vi hade verkligen fint med varandra! Ibland är inte pengar det viktiga! Jag tackar hjärtligt för denna gång!
Här är Matilda Fredriksdotter, den elda själen i  Design Malles. Det är hon som har virkat de underbara mössor i ren ull (de är födrade i bomullsväv). Vistt är de som godisar, karameller i rengbågsfärger!
Me loves a lot!

Dagen nummer ett med en rino, dagen nummer två med en desigual. Jag kan inte hjälpa min förkärlek till färger, jag vet att jag är inte precis diskret, så jag erkänner mig alldeles för färglad. Här är jag och min söta vän Vika från http://www.princesstori.se/, (titta in hennes dockor, hon är så begågad!) och Valentina från http://bibbeelusha.blogspot.com/ (OBS, kudden är bara BEDÅRANDE). I mitten tjejen som har det största madebymama samling, Frejah. Hon köpte sig en till! Här springer hon runt omkring hela mässa med sin pippiklänning. så sockersött!

Bättre reklam kan man inte få!

8 comentarios:

MinaMirakel dijo...

Åh det har jag missat, bora ju jättenära!
Hade varit kul att kika förbi, nu lägger jag till dig i min blogglista, så jag inte missar mer/Åsa

Solveig Lövendahl dijo...

Låter härligt! Och du är jättefin, man kan inte vara för färgglad! :)

katta dijo...

Diskret är trist, mer färg åt folket!!! Så mycket du har för dig, det låter jättespännande allt som du gör :)

Aleisa Ribalta dijo...

Men Åsa, var bor du nånstans, nyfiken, vill gärna träffas. Ska vi dejta då?
Fina Solveig, jag vet att du bor i Ramlösa, kan du inte komma till min ateljé i Södra Brunsvägen 76, ska du på RAmlösa julmarknaden? JAg har varit ttvå gånger på Gudruns butik i Malmö och letat efter dig, men inbte sett dig där.
Katta, vistt är det som du säger! Hoppas vi träffar när jag reser uppe i landet, men du får gärna komma nere, vänenn!

Aleisa Ribalta dijo...

uff vilken stavning, tror jag får sova, trött! hihihi

carina dijo...

Låter som en rolig helg. Kul att du hade "min" klänning på dig.
Jo men man blir ju så glad av färger och dessutom verkar det passa din personlighet alldeles perfekt ;-)

Ang Tanja Lorentzon så är nog kristianstad det närmaste föreställningen kommer dig: http://kristianstad.riksteatern.se/repertoar/984082
Klart sevärd, jag lovar!

retrostuff dijo...

Åh, det låter verkligen härligt... Och du... Vilken himla tur att du är precis som du. Färgsprakande och tja, ja, Aleisa :). Skön helg.

Aleisa Ribalta dijo...

Min fina vän, sötaste MY, jag har ju faktiskt tur att vara som jag är, för det är ju darför DU är min vän, vi gillar varandra för det Vi är! Härligt att du finns till mig.
Åh, Carina, klart jag har din klänning på så ofta jag kan, dvs, jag skulle ha den alltid men en gång i veckan i skolan, love rino! Jag ska kolla när Tanja är här så jag kan se henne! TACK söta du!