martes, 22 de diciembre de 2009

Feliz navidad, och med snön som det skall!!!!!

Barnen var ute och bestämde sig för att göra en snögubbe, men det gick inte så bra. Pappan lovade att göra det lite senare och det gjorde han. Jag kunde inte alls vara med, är tyvärr tropikalväder oanpassat till vilken som helst temperatur, och okapabel för snön. I´m sorry!


En liten foto, och inn igen, bbbbbbbbbbbbbbrrrrrrrrrrrrrrrrr!


Jag fick pyssla och pinta INOMHUS. Så här ser det ut kökets fönstret utifrån. Där hänger små söta lavandelhjärtan, som jag fick av Mia från Kinoko, och en unik och vacker busängel som jag fick av Maria från Jag blommar. TACK!


Här inne är det varm och skön, och Milena vill prova en klänning som jag köpte på tradera. Kristina som sydde den har ingen blogg, men det ska hon skaffa sig. Hon syr jättefina kläder, och var så snäll att lillasyster fick också sin, så vi fixade den andra som ett byte. Tack igen!

Lilla sister vägrade att ta på sig sin, och att vara på foto, ni vet! Fats att pynta hjälpte hon väl. Den lilla hästen som har ingeting att göra med jul under julgranne är hennes bidrag.
Och pappan som är där ute, kallar på Milena att snögbben är klart. Då går hon ute på en gång och hälsar under snön, utan jackan. Ashh, hon är svensk!



En riktig GOD JUL till er, alla mina goa och snälla syvänner!

12 comentarios:

Mia dijo...

God Jul!

Vilken fin snögubbe mannen och barnen gjort. Här har det varit för kalls så snön är som pulver.
Fint det var att hänga upp hjärtana i fönstret luktar de fortfarande?

Många kramar Mia

SiriR dijo...

Rigtig god jul til deg!
Håper dere får noen fine dager:)

-i år er en av gavene under juletreet en veske jeg har sydd i stoffene jeg fikk hos deg, den ble så fin!!

og takk for alle de hyggelige kommentarene på bloggen min, det gjør emg veldig glad:)

rino dijo...

snö som är så härligt:-)
Ha en riktigt bra jul med din fina familj!

retrostuff dijo...

Hm, Milena är nog mer svensk än vad jag någonsin kommer att bli ;). Du ska se att det går över med åren... snart sitter hon under samma filt som du och fryser.
Härlig Jul till dig och din familj!

Heimlaga dijo...

Eeliz Navidad!

JuMel dijo...

Härliga bilder på härliga barn och en fin snögubbe! Klart det ska vara snö när det är vinter och framförallt när det är jul:)Ha en riktigt härlig jul!

Bobo/Rumba de kransen dijo...

God Jul till er också!!

Cilipus dijo...

Hei Aleisa!!

Så bra at du likte gaven.
Jentene dine er så søte og veldig fin snømann.
Takk for all inspirasjon og hyggelige kommentarer du har gitt meg i 2009.
God Jul og Godt Nytt År

Klem

Kort og Søm dijo...

Wow...for en snømann!! :o)
Takk for hyggelig hilsen, syns du var flink med norsken jeg..."smiler"...

Ha en riktig god jul Aleisa, juleklem fra Fredrikke :o)

IA Nyckelpiga dijo...

Jag gillar inte heller kylan. Är nog den frusnaste personen i världen. ä andra sidan gillar jag inte för mycket värme heller. Svensk som jag är tycker jag att "lagom" är bäst!!

Ha en riktigt, riktigt fin jul.
FELIZ NAVIDAD!!!!!

MJ dijo...

Hej!

ha en riktigt God Jul på er!

kram Khim

od Andulky dijo...

God Jul! Underbara bilder och en härlig snögubbe!!!