sábado, 19 de diciembre de 2009

Shit, I did it again!


Vet inte var är det. Vill garna sy i bruna toner. Skojar med nån att har blivit smittad och behöver vaccinen, men själva sjuka patienten säger att vaccinen är slut, och man får vänja sig att bo med sin sjukdom. Börjar att gå över, idag klippte i oraaaaaaange, en av mina favvo. Tillbaka till färger i nästa inlägg! Det behövs!
Tunika är nästan samma som den andra, fast armarna är inte gjorda av klövertyg, Vill snåll spara det. Annars den småblommiga funkar ännu bättre tycker jag. Strl 86/92 och en egen mönster.

12 comentarios:

Kort og Søm dijo...

God morgen :o)
Nydelig kjole du har sydd, er litt svak for bruntoner!
Håper du har det bra Aleisa,
god søndag,
klem Fredrikke :o)

JuMel dijo...

Men det är verkligen fint med brunt så jag förstår att du har blivit "smittad"!:) Det är fint med andra färger med så det blir kul att sy vad du klippt och ska sy i orange... Ha en mysig 4:e advent! Kram Mia

Palven dijo...

Söt :o)

retrostuff dijo...

#skrattar högt# eller som ungdomarna säger: Lol.
snart är det vår... det är nog det enda som hjälper!
Jag gillar den här modellen jättemycket! Hade jag haft en liten sötis hade jag lugnt köpt den.

Anónimo dijo...

Åh den är helt underbar Aleisa! Så himla söt! /petra.h

SiriR dijo...

Åh, helt nydelig!! Så fine brune stoffer.

Ha en fin søndag:)

Cilipus dijo...

Helt fantastisk!!!
Jeg har jobbet så mye nå, så har ikke sett at du kunne lage en skjorte til minstemann. Du er jo så snill, vil jo gjerne ha en av dine underbare ting. Men kan vente til over jul. Han bruker 86-92. Ha en fin dag, må ut å handle siste rest av julegaver i dag jeg:)

LillaBarn dijo...

Jag älskar ju brunt förståss, och modellen är jättesöt och barnvänlig. Hur fin som helst, I love it helt enkelt!!!!

BiZen dijo...

Tack för din kommentar, roligt att paketet uppskattades, att du blev nöjd. GOD JUL igen och så ska det bli spännade se vad du gör av tygerna. Kram Birgit

Unknown dijo...

Underbar klänning! Skulle gärna byta till något liknande. Om du ännu ville byta alltså? :-)

od Andulky dijo...

Wow, älskar den!!
God Jul!!!

Mia dijo...

Hallå vilken söt tunika ärmarna var så fina till resten av tyget. Du så duktig på att kombinera olika mönstrade tyger med varandra. Jättesöt verkligen./Mia