miércoles, 22 de junio de 2011

Min lilla designer


 Alltså, jag skulle bara visa en klänning som lagt på UFOs högen alldeles för långt, bara för det saknades trycknappar, fast nu vet jag inte om jag gillar eller inte. Det blir så med en UFO, man tappar liksom lusten på vägen. Men det jag har som bakgrund är min dotters designade kläder. Hon är bara fem år, hon har inte fått det av mig, jag vet inte hur ska jag skissa och rita på den nya skolan jag ska börja. Men hon är så duktig hon. Hon hittade för ett tag sen själv sådana böcker i Denmark, och efter den dagen hon slutar inte, hon ritar, hon hänger de på väggen, när hon blir färdig med alla, lägger de på pärmen som hon säger att det är hennes egen, och så börjar hon om igen. Jag är mamman, jag vet, men gud vilken variation! Hon har verkligen känslan för design tycker jag! Och jag vill vara som hon är när jag blir stor!


Så stolt av min lilla Milena! Det är faktiskt hon som startade made by mama. Hon är så klädfixerad från den dagen hon föddes, att jag ville ge henne kläder som hon inte hittade i butiker, men hon blir aldrig nöjd, precis som en designer ska vara!

6 comentarios:

Heimlaga dijo...

Lite kimonostuk på klänningen!
Vad månne bliva av dottern som bara ritar kläder? Spännande!
När jag gick i ettan ritade jag bara tuppar och segelbåtar, men vad det blev av det vet jag fortfarande inte...

SiriR dijo...

Hi, hi, så herlig hun er!
Fantastiske tegninger, gøy at hun interesserer seg sånn for design:)

Aleisa Ribalta dijo...

om det är kimonostuk så är det mor som hon härmar, men det måste vara helt omedvete.

Aleisa Ribalta dijo...

om det är kimonostuk så är det mor som hon härmar, men det måste vara helt omedvete.

Aleisa Ribalta dijo...

blogger är inte ok idag

BiZen dijo...

En underbar dotter har du och så duktig!!!!!
Klänningen du sytt är superfin, gillar den jättemycket!
Kram!
Önskar dig härlig midsommar!
//BiZen