sábado, 9 de enero de 2010

En blandning av söt och salt...


... kunde man kala detta. Här blandas det jag älskar mest. Limegrönt är min allra favorit färgen. Marimekko är det fina tyget jag skulle alltid handla, om jag hade pengar, men även då, skulle jag säkert gå i bankrott. Och polkadott tyger är bara den bästa som jag vet. Att kombinera olika mönster är något som jag har gjord innan. Men att blanda dem helt crazy och se den överräsknande resultaten, var nog en annan bloggare som visat vägen till. Hon är magister på att göra färgkompoter, (bland annat, för jag tror att My från Retrostuff är ju duktigast, speciellt när de gäller att spara dyra tyger och använda stuvar på rätta sättet). Fast jag vill inte likna henne, hon är speciell och unik. Och vill inte likna någon annan, jag vill ha egen stil. Men har inga problem att erkänna mina inspirerande källor. Så här är lite Naimas, lite LillanovaK, lite Polkadott, lite Retrostuff, och hoppas mycket JAG.
Tack! Petra från Prettoflamingos, för det du sa i en tidigare inlägg, precis vad jag försöker. Att man kan se mig i mina klänningar, det är min ambition. Och att ni som är så duktiga säger det, är värmaste man kan höra.Tyvärr vad min modell nyvaknat och inte så glad, men men....

20 comentarios:

JuMel dijo...

Underbar helt enkelt! Önskar att jag hade bara lite av alla dina fina tyger, vart du nu hittar allt?:) Nog för att jag dålig på att sy i annat än mjuka tyger men det skulle ju vara kul att variera sig... Ta det lugnt med "min" tunika, jag har absolut ingen som helst brådska! Kram Mia

BiZen dijo...

Hej!
Bara sååå underbar klänning och Marimekko är också min favvo. Det blev verkligen fint med det prickiga tillsammans med Marimekkoblommorna.Du är så duktig och det syns att det är DU. Din stil i tyger och modell liknar bara dig. Fortsätt och visa allt fint du gör, jag bara njuter.
Kramen //BiZen

Anónimo dijo...

Jag njuter också, precis som Bizen ovanför. Jag är helt såld igen! Tänk om man hade en liten nu. Men det får allt vänta ett tag till. Och jag är bara ärlig, Alesia. Vi svenskar är nog lite dåliga egentligen på att uttrycka oss när något är bra och ge beröm i det verkliga livet, som på arbetet och så. Men när man gjort något dåligt så uppdagas det alltid! Tro mig jag vet! Tror det ofta är så. Nej! Mer beröm åt folket och mindre avundsjuka, det hade vi mått bra av allihopa! Jag hoppas att du fortfarande syr den dagen i framtiden jag skaffar smått :) Kram på dig! /petra.h

LillaBarn dijo...

Jättejättejättefin... Bland de finaste jag sett på länge! Fin kombo, fina tyger, fin modell, söt liten tjej. Skickar en klapp på axeln via bloggen, för den var superfin!

alvinea dijo...

Måste hålla med alla andra: underbar klänning och en härlig kombination av tyger!

Heimlaga dijo...

Både bilden och din rubrik gjorde mig sugen på mitt favoritgodis:saltlakrits!

Lykkelille dijo...

Hei. Så mye fint du har laget! En tøff kjole med marimekkp mønster blandet med sort, flott! Ønsker deg en fin helg.

Jenny dijo...

Nog är det du, alltid! Jättefint, härlig kombination. :-)

Kort og Søm dijo...

Veldig fin!!
Men hva er pomejabyt?? *smiler*..
Ha en super søndag Aleisa,
klem Fredrikke :o)

my dijo...

Mmmmm... mums!

IA Nyckelpiga dijo...

Färgkombinationen är helt fantastisk!!
Salt och sött riktigt passande.
Aleisa, du behöver INTE vara orolig, du har en EGEN stil det bara "strálar" Aleisa om dina klänningar.

Kort og Søm dijo...

Fant det ikke på Google, men jeg sier jo ikke nei takk til litt stoff da... *smiler*..
Klem Fredrikke :o)

Kort og Søm dijo...

De var kjempe fine...*smiler*..gleder meg til posten kommer!!
Klem klem :o)

Mia dijo...

Jättefin färgkombination och i favvo modellen. Du har känslan när det gäller att kombinera tyger jag är alldeles för feg.
Såg att jag missat ditt skjotinlägg det måste ha smygit sig fram älskar den gröna klänningen som är sydd i samma tyg som den gröna och den beiga är ju så fin helt underbart söt.
Önskar jag var lika duktig på att ta vara på det jag har.

Cilipus dijo...

Hei Aleisa!
Her har vi hatt lang juleferie, men jeg ser at du har vært effektiv.
Elsker alle klanningene du har laget, spesielt marimekko og landskapstyget. Og dunderklumpen skjorten blir man forelsket i. Gleder meg til et nytt år med nye kreative ting og inspirasjon fra deg og andre bloggere.
Kram

Maria dijo...

Mycket fina tygkombinationer. prickigt är också en av mina favoriter!
Du syr så fint, och visst är det DU!

od Andulky dijo...

UNDERBAR klänning på supersöt tjej!!!
Kram

SiriR dijo...

Definitivt en Aleisa kjole!!
Så utrolig fin! Liker fargekombinasjonene og stoffene du har brukt, Marimekko er alltid en hit!

Polkahjerte dijo...

Hurra for polkadotter! Nydelig kjole! Fine fargekombinasjoner. Tøff og søt på samme tid.

Polkahjerte dijo...

Så ikke før nå at du satt meg opp som inspirasjonskilde- så gøy! Fint å kunne inspirere. Du har også inspirert meg! Det er jo mye av poenget med blogger, syns jeg: inspirere, bli inspirert, gi litt komplimenter og få litt. En egen stil er ofte noe som skinner igjennom nettopp ved måten man KOMBINERER alt mulig som inspirerer. Man trenger ikke finne opp ALT på nytt... Jeg syns absolutt du har din egen stil.