jueves, 21 de enero de 2010

Och vad gör man?


... när man får uttmärkelse av de man beundrar mest. Retrostuff, Cilipus, Siri, och Jumel är bland mina favoritta skapare, och då tackar jag för deras present till mig.

Med denna utmärkelse följer att du ska:
• kopiera awarden på din blogg.
• länka till den personen som gett dig awarden.
• berätta 7 intressanta fakta om dig själv.
• välja 7 andra bloggar som du vill ge awarden till, samt länka till deras bloggar.
• lägg en kommentar i deras bloggar att du gett dem denna award.

Så kör vi!!!, 7 sanningen om mig själv?

1-Är född i klassrummet. Både mamma och pappa är lärare. Har varit lärare och systern är också lärare. Älskar då detta fyrkantiga rum mer än ingenting, för jag fick vara där hela min barndom, och inte alls trötnat på det.
2-Morfar har lärt mig att dikta och deklammera vid 3 års ålder. Han kunde gråta som ett barn om han läste nåt riktig rörande.
3-Är rädd för hundar och kan inte hjälpa.
4-Nejlikor är min allra favorit blomma, men gillar alla och älskar att sköta dem. Har gröna fingrar, har jag hört.
5-Pappan var matematik och mamman literatturlärare, så jag var en av de få barn som gillade både humanistisk och vetenskapliga ämnen.
6-Mina flickor fick deras namn efter starka kvinnor som tyvärr är inte så lika kända som sina partner, och med det vill jag att de ska alltid påminna dem.
7- Mitt egen namn är en blandning av min mammas och min pappas namn. Tre bokstäver av varsin, och är rätt så stolt av det!

Alla har redan fått men det här är några jag vill ge utmärkelsen till:

Bizen
Kort och Somn
Madebymammamia
Sagagos
Kalunji
Kaja och lilla krax
Rumba de kransen


9 comentarios:

Polkahjerte dijo...

Gratulerer! Her får du en til.

Bobo/Rumba de kransen dijo...

Tack, jag är rörd!

SiriR dijo...

Så gøy å lese litt om deg:)
Jeg hadde også gitt denne awarden til deg, men så at du allerede hadde fått den.
Liker å følge med på bloggen din!

LustigLinda dijo...

Grattis! Det var riktigt fina små detaljer som du delade med dig av. Lärare är ett fint yrke, jag är ju själv utbildad som det även om det nu var ca 3 år sedan jag klev in i ett klassrum... ibland har livet nya och oväntade överraskningar för en ;-)

Kort og Søm dijo...

Tusen takk!
Stor klem :o)

retrostuff dijo...

Du är så värd utmärkelsen!
Oj, så skoj att läsa lite mer om dig! Jag har 3 vänner med lärarföräldrar... alla blev de journalister!

Mia dijo...

Grattis till din awarde den är du värd.
Kul att få ett eget namn och att bostäverna passade så bra att det blev ett så fint namn.
Kram Mia

Maria dijo...

TACK så mycket för detta. Blev jätteglad:) :)

IA Nyckelpiga dijo...

Kul med ditt namn. jag har en ván som kommer frán Brasilien, hon har ocksá ett namn som är en fusion av mammans och pappans hon heter Aldenise.
Nejlikor ár ocksá min favorit, särskilt borstnejlikor, och violer dom luktar sá gott!!