sábado, 16 de octubre de 2010

Om jag hade en bebis till....


.... skulle jag göra hur många som helst babyförklädd klänningar. De är så söta!, och jag är kär i dem från första gång jag såg en. Ja, första gång måste ha varit på en Pippifilm, men i bloggvärlden var det hos underbara retrostuff . Det är inte heller hon som först gjorde en, men jag tycker hon gör de finaste babyförklädd klänningarna som jag har sett.

Jag har ritat mönster flera gånger, försokt och försokt men så lätt är de inte. Ändå ville jag absolut återkomma och ge mig en ny chans. Mjukaste babycord med ugglor är så fin, och microfleece i cerisefärg av bästa kvalité, riktiga fina tyger och roliga att sy i.
Jag har gjort den med ficka på magen(med uggla som sticker ut) och hjärta med text, bara för det är så roligt att skapa och låta tanken styra oss och se vad som kommer.

4 comentarios:

TRI o MAR dijo...

Jättesöt! Håller med dig, små klänningar är det roligaste som finns! HAde man sedan haft en liten bebis som kunde använda dem hade det varit ännu roligare :-)

od Andulky dijo...

Så himla söt!!!

Maria dijo...

Jättefina!
Tack för tipset på mössorna med foder. Ska sy några till mina under vekcna:)

mynta dijo...

Vist är dom roliga att sy!!! Din är jättesöt. Älskar också modellen som jag fastnat för efter att ha sett dom hos Retrostuff!