miércoles, 16 de marzo de 2011

Blandat kompot

..kan man kalla detta inlägg 

         Sydde idag en skjorta till en storebror som är en av de sötaste av många syskonpar i vår mysiga sybloggarnas éter. Lillebrors skjorta kommer imorgon, tack snälla PUMPALOT för ni gillar MBM.

..

Milena igår med sin babuska-tygkasse, bjuder på livebild av en underbar dag som vi haft igår, bara jag och hon, min söta snälla dotter. Lillasyster var på dagis. Stort tack till dagisfrökarna för vi fick vara lediga efter doktors besök!
Har köpt mig mååånga billiga tyger på STOF2000, silken stuvrea hade dem, 50% av 50% ( Hjälp!)



 Sedan slutade jag en pippiklänning som påbörjades förra veckan och på grund av tyget tog slut, var jag tvungen att hitta  på lite grann, men det blev söt ändå. Snälla, Ålhens, kan ni inte trycka om detta härliga tyget? Vi älskar pippi så mycket!


Ute på Steverlynck var såhär vårigt och soligt det idag.


Här ser ni en collage av min arbetsplats, älskar verkstaden!

6 comentarios:

finnkids dijo...

Vilken läcker skjorta! Smart med resår i ärmsluten och vackert band i halsringningen! Milena är så sööt på sin stadstur! :-) Rea (75%?) på fina tyger är ju svårt att motstå! Synd att du fått slut på Emil-tyget. Jag sitter på en 1 meter av det, storasyster har beställt pippi-klänning för länge sedan så visst måste hon få den någon gång! Emil-klänningen blev riktigt fin som du gjort den med olika tyger! Tygkassen är underbar! Ha det bäst! Kram

Lilla Anka dijo...

Trevligt att du fyndade! Tur att inte jag var med för då hade jag brutit min fasta!!!!(Grrrrr,jag ville ju följa med!)
Vad söt Milena är med väskan och vad bra med en liten assistent!

Cilipus dijo...

Hei Aleisa !!
Så nydelig skjorte og kjole.
Riktig Emil og Pippi stil :)
Klem

BiZen dijo...

Hej!
Bilden på Milena är så söt så man bara smälter!
Din tygkasse är superfin! Det är roligt gå till affären när man har hemsydd kasse att packa varorna i, använder inget annat.
Ha det bäst! Kram //BiZen

Aleisa Ribalta dijo...

tack snälla ni, det här tjej är min ögonsten.
finnkids, japp 75% för de har stuvar som redan kostade 50% i nu betlar man 50% av det reapriset. Tygerna tar slut, det är ändå bättre än att spara dem i eveighetet, men visa är man helt kär i.
Annica, du får njuta av din weekend, då vill jag också följa med till Paris, not bad babe!
Bizen, Cillipus, ni är så härliga, man har tur med syvänner ja!

BiZen dijo...

Tack för grattishälsningen!
Min son är 2 år äldre än du så då vet du vad jag fyllde....
Varma kramar till dig! //BiZen