viernes, 6 de noviembre de 2009

Flicklig gammaldags pyjamas, sommarens UFO som blev klart

I sommras, när jag började blogga, åkte på semester till Spanien, och köpte massa tyg, en av de var detta som egentligen var sängkläder färdigkit, man skulle klippa precis var där visades på tyget, och göra örngott och lakan, men jag ville sy pyjamas i det.
Det började med hattan, och byxorna, och då tänkte jag: "men, man bor i Sverige, och dessa pyjamas kan inte användas där, så det är ingen idé". Nu när det är många som försöker att rensa UFOs lådan och deras tygöverskott, återkom jag till mina gammaldags pyjamas, och nu är de klara, fast jag har ingen som kan ha dem, försmå, barnen växer snabbaste änn mar sysluta sina projekter, och inte den väder man skulle vilja ha precis.

6 comentarios:

Mia dijo...

Hej
jättesöt pyjamas den hittar nog ett hem snart

Jag har en liten utmaning till dig hos mig.

Ni får ha en trevlig helg./ Mia

Anónimo dijo...

Hej! Vilken söt pyjamas, den lille får verkligen sova fint. Du är hjärtligt välkommen till julmarknaden. Nu blir jag nervös! /petra.h

Cilipus dijo...

Supersøt pysj. Ha en trevlig helg:)

SiriR dijo...

Sukkersøt! Ergelig at den er for liten til jentene dine..

God helg til deg:)

LillaBarn dijo...

Vad söt!! Jag har också endel UFOn hemma, men de flesta är nog för små nu och då känns det så svårt att göra klart dem...
Nu är ditt paket redo att gå, det åker på Måndag. Det blir inte jättemycket, eftersom portot härifrån kostar mer än vad som är i paketet men hoppas du gillar det iallafall. Jag har inte sytt något, eftersom du syr så fint själv... Mönstret på klänningen kommer, men jag mejlar sybeskrivningen med bilder när min kära man har scannat dem på jobbbet. Han gjorde det igår, men missade tyg halva texten och bilderna, så det får han lov att göra om! Ha en trevlig helg!!!!

Beata dijo...

Vad fin! Visst är det härligt att färdigställa UFO:n!