lunes, 15 de febrero de 2010

Chili con carne, tack!


Den här lilla damen som sitter på min bernina har oficiellt slutat amma. YES! Hon är 2 år och en vecka, och mamman orkade inte mer. För fyra år utan stop varit jag en kossa, och skriver just nu med två stenhårda bröst men GLAAAAAAADDDDDD! Vad har jag gjord? Serverade chili con carne, hahahaha. Stark, mycket stark! som på sina älskande pippifilmer säger hon nu och pekar på tuttarna. Jag smörjade så gott jag kunde med starkaste chili mina två, och det funkade! Var kommer methoden från? Kubanska och smarta hustru, och samma ska det göras med storasysters napp. Efter denna behandling såklart, jag orkar inte med de två samtidiga.
Så det vad det! Enklare än man trodde, för det var en annan västerland psykolog som föreslog att jag skulle inn i en sexshop och köpa en plastbröst, en sånt männen leker med, och ge henne det som leksak. Visst gick jag inn i sexshopen för första gång i mitt liv och de som fanns vad inte lämpliga, skulle beställas nåt som var skittdyr. Då tänkte jag, ash! jag kör med egen land method! BIlligare och efektiv!

11 comentarios:

SiriR dijo...

Hi, hi, sitter her og ler:)

Det enkle er ofte det beste, det er sikkert! Og litt het chili con carne var et bra tips!

Håper dette gjør at dere får sove mer om natten:)

Ha en fin dag, puppene blir nok snart myke igjen!!

BiZen dijo...

Grattis till en lyckad ide!
Vet att en kompis i norra Sverige fick tips på BVC att smörja med citron och det gick bra för henne.Det var på 70-talet (retro)så man ger kanske inte dessa tips i dag.
Ha en fin vecka och mycke sömn kanske! //Birgit

alvinea dijo...

Låter som ett välkommet beslut för dig, grattis till det och lycka till! Och tösen ser ju glad och nöjd ut ändå... Hon är nog gladast över att slippa plastbrösten från sexshopen!

Palven dijo...

:o)

LillaBarn dijo...

Vilken bra idé!!! Fast Jade bestämde själv att hon hade fått nog när hon var 11 månader. Jag var inte alls redo då.... Mjölken tog slut när jag ammade Max, eftersom jag opererade bort halsmandlarna i samma veva. Kunde ju varken äta eller dricka på över en månad, men stackars Max försökte tappert få ut lite mjölk iallafall. Fast han gav motvilligt upp efter några veckor. Ingen av dem ville ha napp (jag var tydligen mycket bättre...). Verkar som mammor i Sverige ammar mer än mammor här. I mammagruppen jag gick till när jag hade Max, var det bara två personer som ammade. Resten sa att de hade för lite mjölk... Undrar om de hade sagt samma sak om det inte funnits flaskor och mjölkersättning!!! Visst finns det folk som inte kan amma, men att åtta av tio inte kan, verkar lite otroligt!

Hahaha, tänk att gå in i en sex shop... "Ja, nej jag skulle vilja kolla på lösbröst tack. Sånadär som hänger lite löst och sladdrigt helst. Oh, nej inte till min pojkvän (fast han skulle kanske behöva ett par...), utan till mitt barn!". Då dog dom väl i affären....

Mia dijo...

Grattis, vad skönt att få ha sin kropp själv. För det känns verkligen som om kroppen tillhör någon annan när man ammar speciellt på nätterna.

Du får ha en bra dag med de stenhårda brösten, som snart är mjuka.

Kram Mia

od Andulky dijo...

Ha ha, jag har också ammat oavbrutet i 4 år ;-). Elias slutade för ca en vecka sedan (2 år och en månad gammal), men är fortfarande arg och letar efter brösten :-).. Själv har jag kört med polotröjor, men din metod är nog snäppet bättre!!!
Fast jag tycker det känns lite sorgligt att sluta, men bestämde mig ändå att två år får räcka ifall det kommer en trea (hoppas kan man alltid) så man har fått lite tid utan ammande barn..
Lycka till!
Kram

LustigLinda dijo...

hihi, hon ser ju väldigt nöjd ut så det var nog i rättan stund. Fattar inte hur du orkat amma så länge...jag slutade när N var ca 1 år.

Aleisa Ribalta dijo...

haha, tack ni alla.
linda jag fattar inte heller, anna, en tredje! nej tack!
lillabarn du är rolig du, men jag varit på sexshop och det hände precis så du tror att det skulle hända, helt sjuk!!!!
kinoko mia, att ha kroppen tbx, precis det jag vill ha!

Bobo/Rumba de kransen dijo...

Grattis, vad skönt! Hoppas ni får sova lite mer nu och hon kommer snabbt att finna sig i den nya situationen.

IA Nyckelpiga dijo...

Jag funderade mycket pá hur och när man skulle sluta amma. Hur jag skulle känna, hur Naia skulle ta det....ja, tom oroade mej för det. Och sá en dag sa NAIA ATT NU VILLE HON INTE HA MER!!!
Dä kánnde jag mej lite blást.....och lurad. fast det var nog det allra bästa ialla fall att hon fick bestämma. Hon var 8.5 mánader dá och är fortfarande en mycket bestámd dam.