martes, 16 de febrero de 2010

NY klänning till minsta skruttan


Jag skämms jättemycket för jag syr för lite till mina tjejer. Orsaken är att de vill inte ha det jag syr. Minsta dotter måste man allvarligt tvinga att prova klänningar och tramsar på golvet, sparkar, skriker, frusterande. Men när Milena fick klänningen med bondgård och grisarna, lillan sa "mamma jag vill också ha en grisklänning". NU har jag sytt ihop den, med två ballongen som är på väg att explotera, men hoppas när hon ser den blir hon glad. Vi går genom smartsamma dagar, hon förstår inte alls livet uttan tuttan, och jag tycker så synd om henne. :(
Hoppas att detta går över. Fy vad jobbigt är att vara mamma!



En gång till, tack snälla Bizen för en underbar tyg, det räkte inte till bakstycken men jag tycker att jag lyckade hitta något liknande och de blev fint ihop.

8 comentarios:

BiZen dijo...

Men du skulle sagt till, det finns mer i gömmorna!//BiZen Kramar om!

Mia dijo...

Så söt hon kommer att bli i klänningen. Du kanske får släppa lite på ballongerna så de inte exploderar. Renoveringen i bhn är det enda jag inte kan göra själv.

od Andulky dijo...

Jättefin klänning!!
Stackare! Jag skriver som Mia, släpp ut lite, så du inte blir sjuk.
Kram

JuMel dijo...

Klänningen med djuren är jättefin! Så tokigt att döttrarna inte gillar det du syr du som syr så mycket fint! Usch, så jobbigt med stenhårda onda tuttar! Mitt råd blir som de övrigas, släpp lite på trycket, vore inte kul om du råkade ut för mjölkstockning. De första dagarna brukar ju vara värst så jag hoppas de snart har passerat! Kram

OttoPippi dijo...

Oj, sånna ballonger gör ont. Som sagt, släpp ut lite granna bara.

Och du, jag ÄLSKAR den här modellen på klänning!!!! :-)

Strumpetossa dijo...

Superfin klänning! Den gillar hon alldeles säkert. :)

Nu är klänningarna provade och tyvärr var den lilla förstor men den passade storasyster så hon har den som blus och storasysterns klänning var lite för kort men den har hon som tunika så allt löste sig superbra. Och min stora tjej är väldigt väldigt kräsen hon också men hon älskar de två klänningarna eller tunikan och blusen som vi fick så du har verkligen lyckats! :)

Tusen tack ännu en gång...ska se om jag kan ordna några livebilder till dig nån dag här. ;)

LillaBarn dijo...

Fin klänning, hoppas hon blir glad! Lite tröst istället för tutte... Och angående ballongerna, ett utvik i PlayBoy kanske vore nåt ;-)
Skämt åsido, mjölkstockning är ine kul så att pumpa ur lite kanske inte vore så dumt!

Aleisa Ribalta dijo...

lillabarn, LOL lol LOL