lunes, 8 de febrero de 2010

Oblogat men inget nytt








Nu har jag fått en dator, och hade lite oblogat, jag har bloggen som ett kom ihåg att det jag sytt, men detta är ingeting nytt. Jag håller med Mia från Kinoko, jag syr alldeles för mycket och tiden verkar inte räcka, så sömnbristen är större än aldrig. Det är så att minsta döttern sover så dålig, vaknar flera gånger, och ammar som en galning. Jag syr mest mellan 12 och 3, orkar inte läga mig och vakna värje gång hon gör det. Efter tre lugnar hon sig, inte alls klock! Men jag vet att jag är inte ensam, eller hur?


10 comentarios:

Cilipus dijo...

Herliga klanninger som vanlig.
Og det med -cirkus- Aleisa, er at jeg pleier jo å kalle de buksene jeg syr for cirkusbukser. Fulle av liv og farger.Ha en fin kveld.
Klem

Palven dijo...

Tjusigt, blev speciellt förtjust i den med prinsessan :o)

Maria dijo...

Ibland kan det var helstökiga nätter med små barn. Försök vila på dagen istället!
Du syr så fina klänningar. Min lilla tjej gillar sin, hon har den ibland. Och i sommar så kommer vi ha den mycket.

Heimlaga dijo...

Oj oj, det låter slitsamt!

finnkids dijo...

Söta klänningar! Råder dig också att vila på dagen eller då flickan el flickorna båda sover. Jag har svarat dig på frågan om äppeltyget på min blogg!

Mia dijo...

Jag förstår vad du menar med att det inte är någon ide att gå och lägga sig när man ändå blir väckt i den skönaste djupsömnen. Men ibland måste man sova för att orka. Jag har också haft barn som vaknat varje timme och velat amma. Sover hon i eran säng?

Sov så gått det går med en amningstokig flicka./ Mia

Aleisa Ribalta dijo...

heimlaga, det låter inte slitsamt, det är det! sliiiitttttsaaaaaaaamt!
mia, hon sover i egen säng, och stora syster med pappan, och mamman då? i soffan och pendlar till en och en. jag syr som en terapi, annars hade jag knäckt mig ijhäll.
sov gott ni alla, jag ska försöka från idag, för detta ska jag inte klara länge, 4 år med samma sömnbrist!

SiriR dijo...

Åh, Aleisa, håper du snart får sove godt!
Og gratulerer med dagen i går til lillejenta, stemmer det??

Kjempefine kjoler, du er så god til å lage fargerike og glade kjoler:)

od Andulky dijo...

Underbara klänningar!
Här är en till som inte sover...
Kram

Cilipus dijo...

Sender en Jon Blund fra Norge, i håp om at han kan få din lille prinsesse til å sove:)