jueves, 4 de febrero de 2010

Glada elefanter är alltid retro, eller hur?


Jag äslkar glada färger och dessa glada elefanter som sitter upp och ner. Tyget köpte jag på en supergullig patch affär nyhittat i stan. Inte riktig billig men det skittar. Likaså med rosa är jag inte så glad, men marimekko uniko är undantaget. Det finns också här i Helsingborg en supertrevlig äffar med ett stort marimekko sortiment. Ja, färligt för mig att gå inn där. Jag kantar med alla färger även om rosa snedlå finns hemma, to much rosa klarar jag inte. Orange, turkos och lime tål jag hur mycket som helst. Nu börjar att bli dags för att prova nya modeller, håller på att rita mönster.

12 comentarios:

LillaBarn dijo...

Du syr ju så mycket att man inte hänger med i svängarna... Jättefin, och den i inlägget nedan superfin den med!! Och visst får det vara rosa ibland tycker jag. Jade gillar rosa just nu, men som sagt det får inte bli för mycket! Typ rosa klänning, fairy wings, rosa gummistövlar och spets i håret - då är det liiiite för mycket....

Mia dijo...

Fint det var med den orangea snedslån i nederkanten på den söta tunikan.
Du är så duktig på att ta till vara dina tyger. Har lovat mig att bli bättre nu när jag sorterat och lagt tygerna mer synligt.
Du får ha en trevlig dag/ Mia

Cilipus dijo...

Herlige farger, til å bli glad av.Ha en fin dag!!

LustigLinda dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
LustigLinda dijo...

hej, nu märks det att du/ni frisknat till, det var så ovanligt "lugnt" på din blogg ett tag... Skönt för er att ni är på bättringsvägen, hur gick det med datorn då?

SiriR dijo...

For et herlig elefantstoff! Nydelig skjorte, jeg liker miksen av de ulike fargene på kantbåndene:)

Ha en rigtig god helg!

Unknown dijo...

Wow, vilket snyggt elefanttyg! Är det alltså ett nytt eller återanvänt tyg? Fint med orange, turkos och rosa detaljer.

JuMel dijo...

Jätte fin! Ska bli kul att se dina nya modeller...

IA Nyckelpiga dijo...

Man blir sá glad av dina skapelser, fárgerna bara exploderar! Det är Aleisa det!

od Andulky dijo...

Underbara!!!!
Kram

Gabriela dijo...

Avanzas, avanzas mucho...
Tan rápido que mis ojos no te pueden pillar!
Cómo serán los roperos de tus pequeñas niñas, o estás cosiendo cositas tan bellas para otras princesitas ya?
Cuéntame cómo van tus cosas, allá, tan lejos.

Maria dijo...

Roligt med alla dina glada och fina färger och mönster!