lunes, 15 de febrero de 2010

EN påslakan med befruktande blommor....

....verkar vara detta underbara grönblommiga tyg. Åh, vad det är härligt att sprida glädje! Det här fyra av de underbara saftiga goa frukter, men där ute finns flera till. Jag kan räkna 7 stycken om mitt minne inte är så dålig. De såldes på tradera och på beställning, men foto av ägarinor har jag tyvärr inte. Jag har inte så mycket kvar av det, och mina egna barn fick aldrig det, för jag lämnar aldrig de till sista bit, men vad då? Är det inte helt underbart! jag letar med ljus och lyckta en påslakan till, så om det är nån som vet, jag betalar! Nästa tre klänningar om påslakan hittas är till Milena, Dalila, och Annikas dotter( Alvinea ), vi håller tummarna.

Ett Stort tack till Rumba de Kransen, Kinoko, och Finnkids för att jag fick sy till de söta dockor. Jag tycker pengarna är bara papper och tyg är bara tyg men de ni har gett mig är mycket större och är otrolig tacksam för det!

15 comentarios:

LustigLinda dijo...

que bonitas todas las fotos! Es lo mejor, de verdad, ver los niños felices en tu propio diseño!

buenas noches!

Kort og Søm dijo...

Veldig fine!!
Klem :o)

od Andulky dijo...

Så himla underbara, både barn och klänningar!!
Jag pumpade bara lite, så att det inte spände så. Tycker så synd om dig, men du ska se att det känns bättre om bara nån vecka!
Vad glad jag är att ni tyckte om mössorna, det var det minsta jag kunde göra!!
Kram

Strumpetossa dijo...

Fick posten igår, tack för de superfina klänningarna. Har tyvärr inte hunnit prova dem än så jag återkommer lite senare för nu är äldsta dottern på dagis. ;)

SiriR dijo...

Åh så fine kjoler på søte jenter:)Likte det grønne stoffet ditt godt.

Håper det går bra med puppene dine etter ammestoppen!

Aleisa Ribalta dijo...

anna, siri, allihopa, gud vad mina tuttar gör ont! jag syr inte tills de förmjuka sig, jajajaja.

alvinea dijo...

Håller tummarna för att tuttarna snart mår bättre, och för att du hittar mer grönt tyg... ;-) Kram på dig!

Aleisa Ribalta dijo...

tack, snälla annika, jag ska ändå hitta nåt liknande om jag inte har en sånt tur, din tjej ska ha madebymama klänning så småning om. kram!

Mia dijo...

De är verkligen fina jag är så glad att jag är en av de lyckliga som har fått en sådan fin klänning. Hoppas att du hittar ett till påslakan så du kan sy till dina små blomster barn.

Ha en trevlig dag.

Jonglören dijo...

Åh vad glad jag blir att jag har kunnat inspirera någon annan. Och lika glad över att bli omnämnd i någon annans blogg. Ser fram emot att se tunikan snart :-)

finnkids dijo...

Underbara klänningar och skjortor! Vi är också lyckliga att vi fått tag i så fina plagg som Aleisa syr. Hoppas du hittar mer av påslakanet! Tryck bara ut lite ur brösten så ska du se att de blir som vanliga igen. Hoppeligen blir det bättre med din nattsömn!

IA Nyckelpiga dijo...

vad fint med alla smá söta flickor i gröna Aleisa klänningar!

Kate dijo...

Gorgeous! That is the most beautiful fabric. All the tops and dresses you have made in it are fabulous.

Äppel Päppel dijo...

Underbara klänningar!

Jonglören dijo...

Oj här har det varit stilla ett tag. Vad har hänt? Hoppas du inte tappat inspirationen och motivationen. Kan kanske inspirera dig med en syträff här i Kristianstad i februari. Gå in och kolla på min blogg eller på Hillefants blogg.